Tuesday, January 31, 2012

Cherating

chinese new year yg lepas kami sekeluarga telah bercuti ke cherating, pahang..saja bawak si kecik mandi pool..sebab auni xpenah mandi lagi dlm kolam..selalu mandi dlm kolam kecik yang tiup tu je.tgk dia mandi dalam tu bukan mein seronok lagi .tu yang memang nak sangat bawak dia mandi manda..

Tempat penginapan kami adalah di Chalet Residence in cherating.ok jgk la tempat ni..tapi xberhadapan dengan pool.laut pon agak jauh jgk nak pegi.tp, klu naik kete 2 minit dah boleh sampai. percutian yang seronok sebab dapat jumpe my bff Hanna yang duduk kat pekan, kuantan.

on d way nak ke cherating kami sempat singgah di Teluk Cempedak.aduh..t.c adalah salah satu pantai yang paling aku suke dalam malaysia ni.mmg tip top..aku suke dia punya view sebab kat situ ada mc'donald tepi pantai.xde lagi rasenye dalam Malaysia pantai yang ada fastfood..klu gerai2 makan tu adala kan..mmg best duduk kat tepi pantai sambil makan ice-cream sundae cone..yummy..dgn angin yang kuat.tp, time tu malam..so tak nampak pantai, cume dengar desiran ombak dan angin pantai je..ralat jugak la tak dapat nak tengok pantai waktu siang..waa...mau datang lagi kat t.c

~sanggup nak duduk sini sbab nak balon tu dgn nk pegang en.Mc'donald~

ari ke-dua di Charating sempat minum kopi Hai Peng dekat kemaman. dari cherating nak pegi kemaman dalam 10 minit je. roti bakar die best..roti tu dgr nye dorng buat sendiri, selain roti bakar dan berbagai-bagai roti yang lain ada jgk nasik dagang, mee hoon goreng, nasik lemak, dan kueh muih..smue tu dorng bungkus kecik2 je.tp, puas makan sebab sodap..

~google je ni..:)-

~Ini pon came~ :)

Lepas dah minum..kami singgah plk dekat Cherating Club Med..tempat penyu menetas..npk la penyu besar, penyu kecik yang comel2 berenang.tp, xnampak la kat laut.nampak dalam kolam yang dorng letak.hehe..tp, environment kat sini memang cantik.laut membiru mcm di awan nano..(apakah nano..ohw.. aku xtahu..mein hentam sebut je.hehe)


~Auni di sebalik pokok~


~auni with ibu,nenek,pok ude~

ini gambar bdk kecik n mak budak kecik mandi manda di kolam..:)



dalam perjalanan pulang balik..kami sempat singgah rumah my bff kat pekan, kuantan makan laksa pahang..yummyyy..last aku makan laksa ni 6 tahun yg lepas kalau xsilap aku.kat rumah hanna jgk..akhirnye dapat jgk merasa lagi.tqsm hanna..menjamu kami sekeluarga..xserik dtg lagi wlupon jauh rupenye nak ke Pekan tu ye..:P..ok..sampai sini je percutian kami..:)

~Yummyy..ini lah laksa pahang~

3 comments:

Anastasia_hanna said...

Seronok baca psl percutian ko kat cherating.. Sama2 kasih kat ko n family.. Happy jgk ko n family da sampai umah aku..walaupun jauh..jgn serik dtg lg ye..insyaallah aku kawin nnti kite wat OUTDOOR kat TC..

AinHinata said...

uuwowwww..itu yg aku mahu dgr..hanna..kasi cpt la tawin..:)

Anastasia_hanna said...

Hahahahaha.. Kne tunggu BF masuk meminang la.. Ble dahh masuk meminang.. Senang aku wat keje.. Insyaallah.. Doa2kan. Cepat ye...:)