Wednesday, March 3, 2010

1st Anniversary

genap setahun sudah usia perkahwinan aku n suami..Alhamdulillah..klu org tanye adkah aku bhagia b'sama En.suami..akan aku katakan.IYA..hehe..senang melayan insan yg b'nama Mohd Hanis nie..Xbyk ragam.:)..Wlupon dh setahun kami b'same tp, Rezeki anak tidak lg d turunkn Oleh Yang maha ESA...tp, xpe...mungkin kwn2 yg ade pengubat sgala lara..wlupon sbenar nya aku dgn en suami xbrape nk kish n redha dgn sgala ketentuan..mungkin ade hikmah d sbalik smue ini..myb Tuhan tahu insan yg bernama AIN ini msih tdk layak utk mnjage 2 org pada mase ni...sbab klu dh ade anak..mcm2 t'pakse soarng wanita korbankan kan...tp, sekira nya dikurniakan zuriat aku sgt b'syukur..biar mase yg tentukn..ahaks..lg pon aku sgt suke ayt ini " perkahwinan bukan lah utk mendapatkan zuriat..tp, yg paling penting utk kekal hidup bhagia slamenye b'sama insan yg kite syg sbelum kite b'kahwin lg..so.."Tidak salah meminjam sedikit masa itu untuk memberi sepenuh kasih sayang tidak berbelah bahagi kepada suami sebelum ia tumpah kepada anak-anak pula. Rebutlah peluang itu selagi boleh" petikan ayat dari Miss Anil Lutaze..sgt suke ayat ini

Last wekend sempena ulangtahun perkahwinan kami yg pertama..aku n en suami telah merancang menyambut nya b'sama2 my bff..oh..smpai harini aku msih t'bayang2 suasana d P.D..Oh ya..3 hari 2 mlm en suami sponser penginapan kami d ANCASA,P.D..masing2 kbnyakkn nya sgt b'puas hati dengan penginapan yg d sediakan..ape x nye..dpt tilam empuk..mkn pon d tanggung halal..kaum wanita jd tukang msak..yg lelaki amboi2..bersenang lenang yeh korang..cume ade sorng chef lelaki yg aku tabik..Ramdan @ nad..die jd tukang msak utk second night ktorng..yummy..wlupon masak sardin..ekeke..thanks ya..dpt aku bmandi-manda, neik banana bot..uih..dh lame tringin sgt nk neik.kali ni baru dpt..sgt besh..wlupon pd mule nye sdikit je la takut..tp, lps jerk neik..en.suami geleng kpale..dh tahu slalu skit2 prut..lg mau neik..hehe..ala..xpe..skali skala kn..

Wlupon pada mule nye aku sedikit pening mmikirkan event ni utk adakan aktvt BBQ..sbab..my frenz ina ade exam kpli on saturday..hana plk nak jemput kakak die on saturday kt klia dan terus balik kuantan..so..aku xtahu nak bt bile bbq..tp, akhirnye time kasih kt ina sbab die sudi ikut jgk g pd on friday and akan b'tolak awal2 pg dr P.D g ambk exam..dan yg jd mangsa suami ku yg temankan die g ambk exam..cess..snggup ko ina menculik suami aku di saat ulangtahun pertama p'kahwinan ktorng..blanje ktorng mkn.hehe

Time kasih utk abg Cam..yg bwk we all g Muzium askar yg ade kt P.D tu..dh byk kali g P.D ni baru 1st time peg..Xsangka wujud muzium kt P.D tu..Muzium tu plk cantik..d jage rapi..byk barang2 perang sejak d zAman Jepun d pamerkan..tp, aku pling suke msuk terowong Bawah Tanah itu..sgt menakjupkn..wlupon sedikit tkut pd mule nye.

smoge ade lg pertemuan seperti ini..


Menunggu en suami tibe..


BBQ Time..wlupon pd mule nye hanye beberape kerat yg bakar arang..yg lein lmbats giler smpai..komitmen pada kije kate nye..


Lihat pasangan baru muda remaja b'baju pink..my fav colour..auww..cun la nad


With my sayang...Mr. Hanis..


Gambar Lompat..ini wajib ade klu kluar dgn dak2 sengal ni..


Setelah ponat melawat Muzium..xsngke aku kt P.D tu ade jgk muzium..cantik k muzium nye d jage rapi..mcm2 ade dlm ni..so..ssape yg xpenah peg..jenguk2 la ke sne yeh


time ni nk g Pantai..


Kami sudeh neik..anda bile lg???(d tujukn khas utk ina, dhila, abg kem, hanis, nad, aida & Jon) hahaha


Mandi manda d Poll...


Thanks too Ayue, nad, Min, Yun & Adi yg kasi ini hadiah..sgt b'guna


KAMI penerima Anugerah "Pasangan Paling Ideal"..haha


Nak balik sudeh time ni..tata..


Last Kopek dr Ancasa Resort..See u next time..my sweet memories..

2 comments:

DHILABLOG said...

wahhhhh sgt best la...nak holiday lg....next trip cameron plak...x sabarrrrrrrrr

AinHinata said...

Aku pon xsabar..kan bgus tiap2 ari mcm ni...bhagia hdup